Semmiképpen ne pánikoljunk és ne stresszeljük a gyereket! Ne mérjük a teljesítményüket és ne főleg értékeljük le őket! Most nem jó stratégia még egy és még egy újabb feladatlap kitöltése és pontozással értékelése. A tesztek és a konkrét eredménymérés helyét vegye át most a tanulás, a tanulási tapasztalatok összegzése. Az eddig megoldott feladatokból érdemes csoportosítva összeszedni, melyek megoldása ment könnyen és melyikek nem okoztak nehézséget. Egy-egy feladattípusba mélyedjenek el a gyerekek – ha pedig egyedül nem sikerül, akkor segítséggel dolgozzanak. Mindenkinek más válik be: segíthet itt szülő, tanár, barát, megoldókulcs, levezetett megoldások vagy oktatóvideók.
Térjenek rá kicsit az elméletre, olvasgassák át a témakörönkénti vázlatokat, próbáljanak elvonatkoztatni a konkrét feladatoktól. A tesztekben előforduló kérdések ezek elméleti részek „apróbetűs” részeire mennek rá, mint például: nem minden prímszám páratlan, nincs minden számnak reciproka vagy nem minden szám abszolút értéke pozitív.
Ha eddig becsülettel készültek, a téli szünetig most már ne várjuk el tőlük többet. Magunkra, felnőttekre nézve, ugyan ki az közülünk, aki egy aktív év után idénre még több terhet elbír és ki érzi úgy, hogy már csak vonszolja magát a téli szünetig? (Én az utóbbi csoportba tartozom )