Bemutatkozás

ISMERJ MEG JOBBAN!

Töreky Szilvi - Matektanár és Mentor

Vegyítettem az online kurzusok világát a személyre szabott mentorálással. Így önállóan dolgozhatsz, de mégsem egyedül!

A tanítás során legfőbb célom, hogy a diákoknál beindítsam gondolkozást, hogy szinte hallható legyen, ahogy a fogaskerekek kattognak az agyukban, amikor egyik gondolatról átugranak a következőre.

De mi kell ehhez?

Ez az a három terület, ahol segíteni tudok neked.

A MATEK LÉNYEGE

Ne memorizálj: értsd meg a matekot!

A középiskolát matematika szakos osztályban végeztem, majd tanulmányaimat az ELTE TTK matematika, informatika és ábrázológeometria tanári szakon folytattam. Egyetemi éveim során kezdtem el matematikát korrepetálni általános és  középiskolásoknak, akikkel már akkor is jól megtaláltam a közös hangot. Öröm volt látni, ahogy a tudásomat átadva sok gyereknek segítségére lehettem. 

A matekot meg kell érteni!

Amikor jön a feladatban egy csavar, akkor fogjuk tudni azt feloldani, ha ismerjük és értjük az összefüggéseket. A csavar márpedig jönni fog.

A matematika lényege: a problémamegoldás

Az önálló problémamegoldáshoz a biztos tudáson kívül önbizalomra is szükség van. El kell indulni, meg kell engedni a hibázási lehetőséget magunknak. Csak így tudunk fejlődni.

Az én történetem

Az utam a mentorálásig

Honnan indultam?

Az egyetem elvégzése után középiskolában tanítottam, majd gyermekeim születése után a ITStudy Oktató- és Kutatóközpontban dolgoztam, ahol több projektben vettem részt.

Itt ismertem meg számos olyan korszerű oktatási módszert, amelyek még ma is ritkán használnak hazánkban. Az itt szerzett tapasztalatokat beépítettem a tanításaiba.

Nemzetközi tapasztalataim

Magántanárként több külföldön élő magyar diák keresett meg. Így kezdtem el online tanítani már vagy 10 évvel ezelőtt. Érkeztek tanítványok Hollandiából, Németországból, Angliából, Svédországból, sőt még Ausztráliából is!

Ezek a találkozások rengeteg új tapasztalatot hoztak, megmutatták, mennyire különbözőek lehetnek a tanítási rendszerek és módszerek.

Mi motivál a tanításban?

Látni, milyen különböző szintről indulnak a diákok, és milyen hatalmasat tudnak fejlődni megfelelő támogatással. Ez számomra a legnagyobb motiváció: a fejlődés örömének közös megélése.

 

Anyaként és tanárként is átélem!

Három gyermek édesanyjaként testközelből látom az iskolások mindennapi kihívásait.

Ez a kettős nézőpont – szülői és tanári – segít abban, hogy a gyerekek nyelvén szóljak hozzájuk, és megértsem, hogy miért is nehéz néha a matek.

kurzus vezető mentortanárok

Együttműködő segítő tanárok

Steiner Melinda

Tanítóként, matematika szakos tanárként, Waldorf-pedagógusként és fejlesztőpedagógusként több mint húsz éve foglalkozom 6–14 éves gyermekekkel. Ez idő alatt sokszor tapasztaltam, hogy a matematikával kapcsolatos szorongás gátat szabhat a valódi megértésnek és a felfedezés örömének.

Fejlesztőpedagógusi munkám során tapasztaltam leginkább, hogy milyen sokféle úton juthatnak el a gyerek a matematikai gondolkodás megszeretéséhez: játékos, mozgásos, vizuális vagy éppen történetbe ágyazott forma által csodálkoznak rá. Tanításomban középpontba állítom a kíváncsiságot, az élményszerű tanulást és a biztonságos, bátorító légkört. Célom, hogy a gyerekek ne csak „túléljék” a matekot, hanem szeressék is. Megtanulják, hogy hibázni szabad – sőt szükséges –, és hogy a gondolkodás, a kérdezés és a felfedezés öröme messze túlmutat a jó jegyeken.

Bedő Vera

Bedő Vera vagyok, az ELTE TTK matematika és ábrázológeometria tanári szakán végeztem tanulmányaimat. Már a középiskolában segítettem az osztálytársaimnak megérteni a matekot, aztán az egyetemi éveim alatt is rengeteget korrepetáltam, akkor még főleg általános iskolásokat.

 

A diploma megszerzése után egy egyetemistákat vizsgára felkészítő cégnél dolgoztam, így minden korosztállyal van tapasztalatom. Kifejezetten élvezem azt a pillanatot, amikor megcsillan a tanítványok szeme és valóban észlelem, hogy megértették. Ez számomra azért fontos, mert ekkor tudnak elindulni a gyerekek a matek szeretete felé. Fő célom, hogy megmutassam az embereknek, hogy a matek is egy kedvelhető tantárgy, csak jobban meg kell ismerni.

VÉLEMÉNYEK RÓLAM

Mit mondanak akikkel együtt tanultunk?

Valódi visszajelzések olyan diákoktól és szülőktől, akik megtapasztalták, hogy a matek igenis szerethető, és érthető is lehet!

KÉRDÉSED VAN?

ÍRJ NEKEM ÜZENETET!

Örömmel veszem a megkeresésed akár együttműködésről, akár tanácsadásról van szó. Töltsd ki az alábbi űrlapot, és igyekszem minél hamarabb válaszolni.